Zobaczcie jaki świat jest piękny oczami Iwmali.

Archiwum: kwiecień 2011

Wiosna

Miłej niedzieli Wam życzę!

Nie mam już cierpliwości do WP w święta i niedziele, straciłam dzisiaj ciekawy wpis...zostawiam Wam wiosnę i znikam do jutra wieczorkiem.     czytaj dalej

komentarze: 9
Kościoły

Bobolin - Kościół z XVI w.

Bobolin (niem. Boblin) - wieś w województwie zachodniopomorskim oddalona  10 km od Szczecina, powiat Police, gmina Kołbaskowo.Kościół pw. Matki Boskiej Nieustającej Pomocy w Bobolinie został wzniesiony w XVI w. z kamienia narzutowego. Jest to świątynia salowa, orientowana, wzniesiona na planie prostokąta, bez wieży. Pod koniec XIX w. kościół przebudowano. Po II wojnie światowej od 1945 r. ... czytaj dalej

Kościoły

Będargowo - Kościół romański z XIII w.

Szlak romańskich kościołów Pomorza Zachodniego. Będargowo (niem. Mandelkow) – wieś w województwie zachodniopomorskim oddalona  8 km od Szczecina, powiat Police, gmina Kołbaskowo. Kościół pw. Matki Boskiej Wspomożycielki Wiernych został wzniesiony w XIII w. w stylu romańskim. Jest to budowla salowa, na planie prostokąta, pierwotnie z wieżą od strony zachodniej, do budowy użyto kwadr grani... czytaj dalej

Wiosna

Nie ma to jak spalanie kalorii na działce.... :)

Dzisiaj poszłam na poświąteczną inspekcję na działkę, zresztą trochę wysiłku fizycznego po obżarstwie świątecznym się przydało... Bzy już kwitną, tulipany pokazały całą gamę kolorów, jedynie na konwalie muszę jeszcze poczekać.       czytaj dalej

komentarze: 7
Weekendowe wycieczki

Rezerwat przyrody " Wzgórze Widokowe nad Międzyodrzem"

Dzisiaj po śniadaniu pojechaliśmy poznawać najbliższe okolice Szczecina i oczywiście spalić kalorie po wczorajszym obżarstwie.     Punkt widokowy " Wzgórze Widokowe nad Międzyodrzem"  znajduje się na wzgórzu Morenka 65 m n.p.m.. Jest to kilkanaście kilometrów z centrum Szczecina, my jechaliśmy przez Ustowo, Kurów i przez Siadło Dolne, samochód zostawiliśmy nad Odrą Zachodnią w Siadle ... czytaj dalej

Świątecznie

Wielkanocny spacer po Lesie Arkońskim.

Korzystając z pięknej, słonecznej pogody udaliśmy się po śniadaniu na spacer do Lasu Arkońskiego. Spotkaliśmy wiele spacerujących osób, widać zamiast siedzenia przy suto zastawionym stole wybieramy co raz częściej relaks na świeżym powietrzu.     Nasza jamniczka Kesi zaliczyła pierwszą kąpiel w tym roku, nie chciała wyjść z jeziora tak jej się podobało.   czytaj dalej

komentarze: 3
Świątecznie

Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Wszystkim odwiedzającym mój blog składam świąteczne życzenia. Moc prezentów od zajączka co kwiatuszek trzyma w rączkach Wielu wrażeń, mokrej głowy w poniedziałek dyngusowy. Życzę jaja święconego i wszystkiego najlepszego! czytaj dalej

komentarze: 3
Wiosna

Wiosna ... już niedługo zakwitną bzy i konwalie...

Wystarczyło kilka upalnych dni i wiosna ruszyła pełną parą, jeszcze parę dni ciepła i zakwitną znowu bzy i moje ukochane konwalie. Dzisiaj wyrwałam się ze świątecznego kieratu i poszłam na działkę po bukszpan i oczom nie wierzyłam ile nastąpiło zmian w przyrodzie od wtorku! Leżąc wśród kwiatów przy robieniu makro wzbudziłam zainteresowanie....przechodzącego alejką policjanta, który "przesł... czytaj dalej