Zobaczcie jaki świat jest piękny oczami Iwmali.

Archiwum: lipiec 2009

Wakacyjne wyprawy

Lądek Zdrój - przepiękne miasteczko uzdrowiskowe.

Wracając z Jaskini Niedźwiedziej,byliśmy umówieni na 17:30 w Kopalni Złota,dlatego w Lądku byliśmy zaledwie godzinkę,a szkoda  bo Lądek Zdrój jest uroczym miastem. Kiedyś byliśmy w dzielnicy uzdrowiskowej,więc tym razem udaliśmy się do starej części Lądka,tej zabytkowej. Mimo naszych starań nie starczyło czasu na odwiedzenie obu części,bo czekanie na obiad i zjedzenie go pochłonęło nam całą god... czytaj dalej

komentarze: 3
Wakacyjne wyprawy

Lwówek Śląski - urocze śląskie miasteczko.

Wiadomości znalazłam na stronie Lwówek Śląski.Ratusz - początek tej budowli dał Dom Kupców, wzniesiony w połowie XIII wieku z polecenia Bolesława II Rogatki. Rozbudowę ratusza rozpoczęto w latach 70. XV wieku, a w roku 1479 budynek ratusza mógł mieć obecny zasięg na wschód. W latach 1500 - 1504 dobudowano wieżę. Kolekcja minerałów w Sali Agatowej jest częścią historii geologicznej naszego regio... czytaj dalej

komentarze: 2
Wakacyjne wyprawy

Henryków Lubański - cis najstarsze drzewo w Polsce.

"Zapraszam na portal dla ludzi z pasją! - Pasjoneo.pl" Gdy kilka lat temu byliśmy w Górach Świętokrzyskich, oglądaliśmy najstarszy dąb Bartek,do tej pory myślałam,że to właśnie on jest najstarszym drzewem w Polsce! Teraz jadąc do Żagania,po drodze zobaczyliśmy drogowskaz,że za 2 kilometry w lewo,będzie najstarsze drzewo w Polsce - cis,podobno ma on 1260 lat,prawdziwy Staruszek. Oczywiście po... czytaj dalej

komentarze: 38
Kościoły

Jawor - Ewangelicki Kościół Pokoju.

"Masz swoją pasję, zainteresowania? Wejdź na Pasjoneo.pl!" W zeszłym roku byliśmy w innym Kościele Pokoju w Świdnicy,chociaż kościół też nam bardzo się podobał,nie mamy z niego dobrych wspomnień. A to za przyczyną pań przy wejściu,były niezbyt miłe,nie potrafiły również nam wytłumaczyć dlaczego w kościele nie można robić zdjęć,plotły coś o tym,że ludzie robią brzydkie zdjęcia,że te zdjęcia umi... czytaj dalej

komentarze: 6
Wakacyjne wyprawy

Jawor - Rynek z Ratuszem oraz Stare Miasto.

Ratusz w Jaworze - budowla została wzniesiona w latach 1895-1897 w stylu neorenesansu niderlandzkiego według projektu architekta H. Gutha z Berlina. Wewnątrz znajduje się sala rajców z największymi witrażami w budynku świeckim na Dolnym Śląsku, wykonanymi w 1897 roku w Berlińskim Instytucie Witraży według projektu Juliusa Jursa. Ze starego ratusza spalonego 12 marca 1895 zachowała się gotycka w... czytaj dalej

komentarze: 6
Chudnij ze mną.

Moja dieta 1000 kalorii - jak ją wytrzymać?

Wiele osób się mnie pyta co z dietą i moim odchudzaniem, i czy już zaniechałam swój zdrowy tryb życia. Mogę Wam solennie obiecać,że od września znowu zaczynam stosować rygorystyczną dietę i chodzić z kijami,ćwiczyć na kręgosłup i jeździć na rowerze stacjonarnym. Na razie,ze względu na wyjazdy i trochę dłuższe spanie,nie zawsze mi to wychodzi! hihihi Chociaż się bardzo staram,naprawdę! Ale jak t... czytaj dalej